Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

Słupy i bramy sygnalizacyjne – jakie są ich najważniejsze rodzaje

Współczesna infrastruktura drogowa złożona jest z wielu rozmaitych elementów. Oprócz jezdni dla samochodów oraz chodników dla pieszych bardzo ważne będzie też całe dodatkowe wyposażenie, jakiego często się nawet nie zauważa. Na przykład to dotyczy znaków i sygnalizacji świetlnej, jakie są odpowiedzialne za sterowanie ruchem. Szczególnie sygnalizacja spełnia niezwykle istotne zadanie, gdyż bez niej w każdym bardziej ruchliwym miejscu na skrzyżowaniach zapanowałby kompletny chaos. Lecz o ile każdy z kierowców doskonale zna sygnalizatory świetlne, to już temu, na czym są one umieszczone już się specjalnie nie zwraca uwagi. A to wbrew pozorom także niezwykle istotny element związany z drogami, od którego przecież bardzo dużo zależy.

Na przykład w temacie bezpieczeństwa. Sygnalizatory mogą ważyć od kilku do nawet kilkunastu kilo, dlatego bardzo ważne jest ich właściwe zamocowanie, tak aby nic nie mogło się stać przy porywistym wietrze. Najczęściej wykorzystuje się do tego różnego rodzaju słupy, na jakich przymocowuje się same sygnalizatory ze światłami, ale też i różne inne elementy. Często zakładane są przykładowo tablice elektroniczne, znaki drogowe, kamery czy czujniki ruchu. To zwiększa dodatkowo obciążenia, o czym pamiętać muszą konstruktorzy. Współczesne słupy sygnalizacyjne przeważnie się wykonuje z mocnej i wytrzymałej stali, zabezpiecza się je dobrze przed działaniem niekorzystnych czynników atmosferycznych. Przy ulicach o małym natężeniu ruchu niejednokrotnie stosuje się jedynie pojedynczy słup, do którego przykręcony zostaje element ze światłami.

Jeżeli droga jest szersza, to na słupie mogą się pojawić dodatkowe ramiona w poziomie, z możliwością regulacji ich położenia. Umożliwia to montowanie świateł centralnie nad każdym pasem, dzięki czemu świetlne oznakowania będą bardzo jednoznaczne dla kierowców. Przy kilku pasach niejednokrotnie znacznie lepiej sprawdzać się będą bramy sygnalizacyjne, z kolei one są złożone z dwóch słupów po obu stronach ulicy i poprzeczki w poziomie.

+Tekst Sponsorowany+

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.

back to top icon